Kas tõesti teeb su töö sind paksuks?

Foto: 123rf

 

Sinu töö võib su kaalunumbrit mõjutada ja seda nii üles- kui ka allapoole kõigutada. Vaatleme suurimaid kaalutõusu allikaid, mille põhjuseks on su igapäevane töö.

 

Üks kõige suurem ja tuntum kaalutõstja on istuv eluviis – seda teame kõik. Aga paisuva vööümbermõõdu taga võib olla ka muid tegureid ning sageli põhjustab kaalutõusu neist mitu korraga. Näiteks avaldasid Ameerika teadlased uuringu, mille järgi mõjub meie kaalunumbrile kõige halvemini krooniline tööstress koos ebapiisava liikumisega päeva jooksul. Huvitaval kombel leiti selles Rochesteri ülikooli uuringus, et istuva töö ja kroonilise tööstressi korral ei aita rasvumist vältida isegi puu- ja köögiviljarohke menüü. Ainus väljapääs stressi ja kaalutõusu haardest on tervisliku toitumisega kaasnevad liikumisharjumused, st korrapärane treening.

 

Istud tööl ja istud kodus

Lähed tööle ja veedad suurema osa ajast arvutiekraani ees; koju jõudnud, potsatad sohvale lemmiksarju vaatama. Kas tuleb tuttav ette?

Teadlastel on sellise eluviisi kohta karme fakte. Näiteks täiskasvanutel, kes veedavad kaks kuni kolm tundi päevas telerit vaadates, on 77% suurem rasvumisrisk; üle nelja tunni päevas teleka ees passides suureneb see oht lausa 150% rohkem kui neil, kes vaatavad televiisorit alla kahe tunni päevas.

 

Tööstress paneb nosima

Stress kasvatab nälga ja tekitab isusid. See kergitab vere kortisoolitaset, häirib insuliinitasakaalu ja lisab vere suhkrusisaldust. Suhkur aga ladestub kõhuõõnde tervisele ohtliku rasvapolstrina. Lisaks võib stress sundida sind ebatervislikult toituma: kiire töötempo tõttu toitu alla kugistama või rasva- ja suhkrurikast lohutuspala valima.

 

Loe edasi ajakirjast…