Keha kiidab tarka toiduvalikut

Foto: Shutterstock

 

Kas soovid toituda tervislikult, aga nõrkushetkel söödud koogitükk või hamburger tõmbab su pingutustele vee peale? Pakume mõne tervislikuma võimaluse just sellisteks olukordadeks, kus vaim kipub keha soovidele järele andma.

 

 

Iga terviseteadlik inimene oskab öelda, mida peaks sööma-jooma, et keha saaks vajaliku hulga energiat, vitamiine ja mineraalaineid: pool taldrikust peaks olema kaetud köögiviljadega, veerand kartuli, riisi või makaronidega ning veerand liha, lihatoodete või kalaga. Lisaks veel iga päev leiba, piima ja piimatooteid, puuvilju ja marju ning küllaldaselt vett. Loomulikult peaks hoiduma liigsest alkoholist ning sööma võimalikult vähe kiirtoitu ja maiustusi.

Ent keegi ei suuda kõikidele ahvatlustele vastu panna ja selleks ei ole ka vajadust – tähtis on kiusatuse puhul teha lihtsalt veidi tervislikum valik.

 

l           Jäätis asenda banaani-marjasmuutiga

Mida soojemaks ilmad lähevad, seda ahvatlevamaks muutub mõte ühest heast rammusast jäätisest. Vaheta see kaloripomm välja koduse hõrgutise vastu: pane kooritud banaan pärgamentpaberisse mässitult sügavkülma; kui soovid magusaisu rahuldada, sega külmutatud marjad ja banaan kookospiimaga, püreesta ühtlaseks seguks ning naudi.

 

l           Kartulipüree asenda kaalika-lillkapsapüreega

Kuna kartulipüree glükeemiline indeks on suur – selle söömisel tõuseb veresuhkrutase kiiresti –, paigutatakse kartulipuder mõnikord vähem soovitatud toitude hulka.

100 grammi kaalikat annab vaid 37 kilokalorit energiat – põhiliselt pärineb see süsivesikutest, millest enamik on kiudained. Tänu sellele täidab kaalikas hästi kõhtu ja sobib koormusvabal päeval ka inimesele, kes tahab kaotada liigseid kilosid. Lillkapsas on suhteliselt palju vett (92 protsenti) ning selle energiasisaldus 100 grammi kohta on 30 kilokalorit, seega on ta kaalunumbrit silmas pidavale inimesele ideaalne valik.

 

Pese lillkapsas ja eralda õisikuteks.

Pese, koori ja tükelda 1–2 kaalikat.

Pane köögiviljad kuuma vette ning keeda tasasel tulel umbes 10 minutit või kuni need on pehmed.

Püreesta koos keeduleemega, lõpuks lisa 1–2 tl õli.

NB! Et oleks hea pärast koos vedelikuga püreestada, ei tohiks vett olla liiga palju.

Loe edasi ajakirjast…