Miks mu kaal ei lange?

Foto: 123rf

Sa loed kaloreid ja sööd mitmekesist toitu ning käid üle päeva trennis, aga pehme rippuv kõhuke ja sangad puusadel ei näita mingit kadumise märki. Milles asi?

 

 

Kui oled salenemise teekonna tõsiselt ette võtnud – jälgid, mida suhu pistad, ning vihud kõvasti sporti teha –, ent avastad siiski oma nördimuseks, et keha ei taha saavutatud mõõtmetest nii lihtsalt loobuda, siis tuleks üle vaadata ka oma eluviis: põhjuseks võivad olla liigne stress ja vähene uni.

 

Stress kehutab üle sööma

Uuringud näitavad, et stressihormoon kortisool, mis vallandub kehasse siis, kui oled murelik, ärevil või kartlik, sunnib rasva kõhule ja puusadele ladestama. See on aastatuhandetega kujunenud kaitsemehhanism, mis aitab meil rasvavaru kõrvale panna puhuks, kui sellest lähitulevikus puudus peaks tulema.

Tänapäeval on väga ebatõenäoline, et me mingil põhjusel peaksime nälga kannatama, kuid emake loodus ei ole seda teavet veel saanud. Stressirohkes olukorras teeb ta kõik, et meil oleks võimalikult head ellujäämisšansid, ja seega korjab meie keha kindlameelselt lisavarusid.

 

Magamata inimene sööb rohkem

Meie esivanemad elasid päikese ja selle rütmide järgi: nad tõusid ja läksid magama koos päikesega. Tänapäeval ei säti me enda elu taevas lõõmava tulekera järgi, vaid läheme magama siis, kui soovime. Ent see, kui hästi ja kui palju sa magad, mängib suurt rolli sinu isude tekkes ja toiduvalikus. Pärast piisavalt pikka ja kosutavat ööund on su keha õnnelik ning soovib pigem tervislikke valgurikkaid ampse või köögiviljarohkeid suutäisi. Loosi lähevad nii marjad kui ka pähklid. Hästi maitseb organismile ka kala.

Loe edasi ajakirjast…