Toit, jook või tablett?

Foto: 123rf

Salenejad muretsevad sageli sellepärast, kas nad saavad oma toitumist piirates ikka kõik vajalikud toitained kätte. Uurime lähemalt, milline on kõige tõhusam ja tervislikum viis saada tarvilikke toitaineid: kas toidu, joogi või hoopis toidulisandina?

 

 

Võrdlesime kolme toitainete manustamise moodust ja panime need tähtsuse järjekorda.

 

1. koht

Söö mitmekesist toitu

Oleme kõik kuulnud mitmekülgse ja tervisliku söömise tähtsusest – loomulikult ei saa ka kaalu langetada püüdev inimene nendest soovitustest ei üle ega ümber. Mitmekesine ja tervislik toit annab kehale kõik tarvilikud toitained kõige kiiremini ning tõhusamalt – meie organism on loodud toitu sööma, seedima ja seedimise käigus toidust vajalikke ühendeid välja noppima.

Toidust saadav energia kulub eelkõige sellele, et kõik siseorganid laitmatult töötaksid: et süda lööks, neerud ja kopsud talitleksid, maks saaks teha kahjutuks kehasse sattunud mürgiseid ühendeid ja neid lagundada jne. Inimene kulutab ka täielikus puhkeolekus energiat (seda nimetatakse põhiainevahetuseks), milleks kulub umbes 2/3 toidust saadud energiast. (Loomulikult oleneb individuaalne energiavajadus soost, kehakaalust ja pikkusest ning keha koostisest.) Energiat vajab organism aga ka igasuguseks kehaliseks koormuseks. Näiteks kui energiat on tarvis kestvaks pingutuseks, kasutatakse selleks toidust saadud energiarikkaid aineid.

Loe edasi ajakirjast…