Traksimehest rihmameheks

Foto: 123rf

 

Liiga kogukaks paisunud keha annab enamasti vormi ajada, et trakside asemel pükstele jälle rihm peale ulatuks. Ent alati ei aita mehe enda teadmistest ja ponnistustest, vaid tarvis läheb asjatundjate abi, leiab Medita kliiniku meestearst Kristo Ausmees.

 

 

Juunikuu Kodutohtri loos “Rihmamehest traksimeheks” arutlesime meestearst Kristo Ausmehega selle üle, miks varem kiitsakale mehele võib endalegi märkamatult rasvavöö ümber keskkoha sigineda.

Põhjusi on palju ja osa neist ei aima mees ise ega tea alati arvata ka asjatundja. Ent peale päriliku soodumuse teevad vaikselt tiksudes oma rasvapommitööd kindlasti tooli-, diivani- ja magusalembus, ülesöömine ning ohter õlle pruukimine, eriti õhtul koos rasvaste suutäitega, aga ka turjale kogunevad aastad ise.

Kuidas traksimehest taas rihmameheks saada? Kui keegi teaks ühte ja ainsat retsepti, võiks loole siinkohal punkti panna. Aga lisakoorem on kuidagi tarvis kehalt maha raputada, sest see toob tervisemuresid aastate minnes üha juurde.

 

Jala ei käi ja õlut ei joo

Traksi- ja rihmalugu sai tõuke ühe 50-aastase Kodutohtri lugeja kirjast, milles seisab, et mees teeb küll istuvat kontoritööd, kuid käib mõned korrad nädalas ujumas ja jooksmas; ei tarvita piiskagi alkoholi ja sööb pigem lahjat kui rasvast, magusat vähe. Muidu on keha enam-vähem, ent kõht on ette tulnud, nooremana seda ei olnud.

“Eks siin võib olla mitu põhjust, mida meest nägemata ja uurimata võib ainult oletada. Kõhu teke on seotud eelkõige füüsilise vormi langemise, kehaline aktiivsuse ja koormuse vähenemisega. Aga see kõik on pikaajaline protsess ega teki üleöö,” nendib dr Ausmees. “Kui sööd mõnuga kõike, mida hing ihaldab, hakkab see ühel hetkel tervisele kurja tegema. Aga kui ka toitud tervislikult, siis igal juhul nõrgeneb aastatega meie normaalset rühti hoidev lihaskorsett, mis võib olla samuti põhjus, miks kõht ette tuleb.”

Mõni mees teeb aktiivselt trenni, ent kõht kipub ikka kummi. “Igal juhul tuleb kasuks eraldi kõhulihaste treenimine, ja osa mehi seda teebki,” ütleb Kristo Ausmees. “Kui ka mina suudaks ennast kokku võtta ja iga päev sadakond kõhulihaseharjutust teha, oleks väga hea, aga ei tee, kuigi peaks.”

Loe edasi ajakirjast…