Ujumise algõpetus ja ujumistreeningud on kasulikud mitmel moel

Foto: sisuturundus

Ei ole saladus, et ujumine on populaarne spordiala, mis on saanud pea samal määral tähelepanu kui kergejõustik ja jalgrattasõit. Kui soovid pakkuda oma kehale mitmekülgset treeningut, on suurepärane lisada oma treeningkavva ka iganädalane basseinikülastus.

Vaatame lähemalt põhjuseid, miks võiks ujumistreening kuuluda iga sportliku inimese huviorbiiti.

 

Eluliselt tähtis oskus

Ujumist võib vahel võrrelda ka jalgrattasõiduga, mis tähendab, et kui oled selle korralikult selgeks saanud, siis ära sa seda enam ei unusta.

Hea ujumisoskus võib sind päästa ka uppumisest, seega ei saa me üle ja ümber sellest, et ujumisoskus on vajalik. Võimalusel oled ujujana valmis ka uppujale appi minema, kui aega on ainult hetked ja kedagi teist läheduses ei ole. See võib päästa elu!

Impuls spordiklubi ujumisakadeemia korraldab regulaarselt ujumiskursuseid Tallinnas ja Tartus. Vaata lisainfot https://www.impuls.ee/et/akadeemiast

 

Ujumine on vaheldusrikas

Basseinis edasi-tagasi libisemine võib esmapilgul tunduda rutiinse ja igavana. Kuid võimalus valida eri ujumisstiilide vahel toob treeningusse mitmekülgsust. Lisaks sellele aitavad treeningusse vaheldust tuua ka erinevad treeningvahendid, näiteks ujumislaud, ujumispoi, lestad, labad.

Samal ajal on see igati põrutustevaba treeningvorm, sest vesi on leebe sinu liigestele ja lihastele, kuid treeninguna toimib ujumine samal ajal ühtlaselt ja tõhusalt kogu kehale.

 

Vesi on rahustav ja lõõgastav

Vesi on ajast-aega olnud värskuse ja selguse sümboliks. Ujudes kulutatud aeg võib olla sarnane meditatsioonile, sest see annab ajule pausi pidevast igapäevaelu stimulatsioonist, mida inimesed päevast-päeva kõikjal kogevad.

Seega, miks mitte hõljuda pärast kosutavat ujumistrenni pisut niisama, lõõgastuda ja lubada ka oma ajul nautida vees olemise hüvesid.

 

Ujumine tõstab vastupidavust ja tugevdab südant

Ujumistreening annab kahtlemata häid füüsilisi tulemusi. Tavaliselt peetakse seda treeningliiki aeroobseks treeninguks, kuid lisaks annab see juurde ka jõudu ja vastupidavust.

Pikaajaline mõõdukas aeroobne treening parandab ka trennitegija mälu, eriti vanemas eas.

Lihaste ehitamine ja säilitamine, eriti vanuse lisandudes, on terve keha ja pika eluea jaoks hädavajalik. Vastupidavustreening parandab ka une kvaliteeti ja luude tervist.

 

Tugevad kopsud

Ujujatel on enamasti väga hea mahutavusega ja suutlikkusega kopsud. Tugevate kopsude abil saab keha tunduvalt enam hapnikku, mis tähendab, et hingeldamine ja väsimus ei tule niivõrd kiirelt. Lisaks – kui hingamissüsteem töötab väga hästi, siis on ka haigustest jagusaamine (või suisa nende ära hoidmine) tunduvalt hõlpsam. Erinevates uuringutes on samuti leitud seoseid vähenenud kopsuvõimsuse ja südame-veresoonkonna haiguste vahel.

 

Kes ei tahaks ujuja keha?

Ujumine aktiveerib keha suuremaid lihasgruppe rohkem kui teised aeroobsete treeningute vormid. Jooksmisel või jalgrattasõidul kasutad enamasti oma alakeha.

Ujumine paneb töösse aga praktiliselt kõik lihased ja mõistagi päris tugevalt ka ülakeha lihased. Vaadates ujujate pilte, on väga hästi näha, kuidas on treeningud ujujate ülakehale mõjunud.

 

Vigastused on haruldased

Vesi toetab keha ja muudab selle kergemaks, seega on ujumine suurepärane võimalus igaühele, kes soovivad treenida nii, et liigesed ei peaks kannatama liigse surve all. Tegemist on pea ainsa spordialaga, kus on ennast keeruline vigastada.

 

Ujumine muudab keha paindlikumaks

Kuigi ujumine ei samastu jooga või pilatesega, muudab see treening lihaseid pikemaks ja liigesed paindlikumaks, mis tähendab, et ka taastumisaeg on lühem.

Basseinis peab kogu keha olema sirge ja välja sirutatud, seega on ujumisel kahtlemata keha venitav ning terapeutiline mõju.

Veel ujumise hüvesid on välja toodud medicalnewstoday viidatud inglisekeelses artiklis.

 

Ujumistreening on hea (ja lausa vajalik!) ka lastele

Ideaaljuhul peaksid lapsed tegema iga päev vähemalt 60 minutit aeroobset treeningut. Sealjuures ei peaks nad aga tundma, et neid sunnitakse midagi tegema. Ujumine on lõbus ning põnev ja ei tundu enamasti lastele range ja pealesunnitud tegevusena

Niisiis on ujumine vahva ja samal ajal ka tõhus spordistiil! Impuls spordiklubi ootab sind ujuma Tallinnas ja Tartus!