Abiks immuunsusele: kala(maksa)õli ja ženšenn

Kodutohter
13.11.2017
ženšenn
Hiinlased hindavad ženšenni teed. | Shutterstock

Kodutohter tutvustab lähemalt kaht head looduslikku abilist immuunsüsteemi tugevdamiseks.

Organismi üldseisundile on väga tervislik tarvitada oomegarasvhappeid, mida sisaldavad kalamaksa- ja kalaõli. See on kasulik ka südamele; ühtlasi vähendab see vere kolesteroolisisaldust ning mõjub soodsalt silmadele, närvikoele, nahale ja luudele-liigestele.
Kalamaksaõli sisaldab ka A-, E- ja D-vitamiini, neist A- ja E-vitamiin on antioksüdantse toimega. Teadagi parandavad antioksüdandid meie vastupanuvõimet viirushaigustele. Kalamaksaõli võib tarvitada aasta ringi, võttes ühe teelusikatäie päevas. Kui tarvitada kapsleid, siis oleneb nende suurusest, kas võtta üks, kaks või kolm päevas.

Ženšenn on küllap maailma kõige populaarsem ravimtaim, mis parandab organismi vastupanuvõimet ning väsimuse ja kurnatuse korral lisab toonust. Ženšenni on apteegis saada nii tilkade kui ka tablettidena. Tuleb arvestada seda, et ženšenn võib tõsta vererõhku, kuigi mitte alati ja kõigil. See on väga individuaalne. Kui vererõhk on kõrge, siis on parem ženšenni mitte kasutada; kui aga vererõhk on kontrolli all, siis pole probleemi. Nagu ka siis, kui rõhk on liiga madal. Ženšenni soovitatakse tarvitada hommikul, sest õhtul võttes võib see hea une ära viia.

Sarnased artiklid