Laisad liikuma
Kodutohter
17.08.2021
Shutterstock

Liikumise kasu ei selgu kohe, vaid seda saame mõõta alles tulevikus - tervemalt ja kauem elatud aastates.

Me istume liiga palju nii tööl kui ka kodus teleka ja arvuti ees. Istumisest on saanud meile halb harjumus. Isegi linnaliinibussis vaatame kõigepealt, kas saaks kuskile istuda, selle asemel et seista, mis on kehale ka koormus.

Liikumise positiivne külg on see, et lihased, luustik ja liigesed saavad tööd ning süda koormust. Ja väga tähtis: me saame nelja seina vahelt välja. Kui tuled töölt, oled väsinud, igapäevased probleemid on tekitanud stressi, mine pooleks tunniks värskesse õhku kas või kõndima, ja olemine on hoopis teine. Võimalus välja saada igapäevasest rutiinsest keskkonnast ongi liikumise üks kõige suuremaid plusse.

Loomulikult on oluline tervise pool. Regulaarse terviseliikumisega on südame- ja veresoonkonna haiguste, kolesterooli tõusu ja diabeedi risk palju väiksem. Ka on kehaliselt aktiivsetel inimestel kasvajate tekke tõenäosus väiksem ja krooniliste haiguste areng aeglasem.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid