Vererõhu piirid läksid karmimaks

Kodutohter
Shutterstock

Vaid igal viiendal meist on vererõhk normis.

Vererõhu piirid läksid karmimaks

 

Igal teisel üle kolmekümneaastasel on liiga kõrge vererõhk. Vaid igal viiendal meist on vererõhk normis.

Riskirühmadele soovitatakse endisest madalamat vererõhku. Kui enne oli soovituslik vererõhk 140/90, siis praegune soovitus on saada vererõhk alla 130/80

Kõrget vererõhku me enamasti ei tunne, kuid see nakitseb vaikselt meie tervise kallal ja tervelt elatud aastaid jääb vähemaks. Juba natuke kõrgem vererõhk lisab südame-veresoonkonna haiguste riski.

Insuldi riski lisavad kõrge vererõhk ja suitsetamine.

Ajusisese verevalumi tunnusteks on halvatusnähud, segane kõne ja halb enesetunne. Paljudel on tugev peavalu. Raviks püütakse esmalt stabiliseerida vererõhk.

 

 

Väikeste muutustega võib oma vererõhku alandada:

 

1. Väldi liiga soolaseid toite. Ära söö kiirtoitu ja valmistooteid.

2. Söö aedvilju ja marju vähemalt 500 g päevas.

3. Kasuta kvaliteetset oliivi- või rapsiõli.

4. Kasuta väherasvaseid piimatooteid.

5. Ära suitseta.

6. Söö kala vähemalt kaks korda nädalas.

7. Kui oled ülekaaluline, katsu kaalu vähendada. Mehe vööümbermõõt peaks olema alla 100 cm, naisel peaks see olema vähem kui 90 cm

8. Liigu intensiivselt vähemalt 30 minutit viis korda nädalas.

9. Väldi stressi.

10. Vähenda alkoholi tarbimist.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid