Mida teha kõrge vererõhuga?
Kodutohter
14.06.2021
Shutterstock

Kõigepealt peaks püüdma vererõhku alandada tervislike eluviisidega.

1. Vererõhk on kõrge, kui ülemine rõhk on kõrgem kui 140 ja alumine rõhk kõrgem kui 90

2. Kõrge vererõhk kahjustab veresooni ja põhjustab insulte ja infarkte.

3. Vererõhku võib igaüks langetada, vähendades soola kasutamist, liikudes piisavalt, ülekaalu langetades ja suitsetamist lõpetades.

4. Kui need vahendid ei aita, peab hakkama kasutama vererõhku alandavaid ravimeid, mida peab kasutama regulaarselt.


 

1. Väldi toiduvalmistamisel soola ja soola sisaldavate maitseainesegude kasutamist.

2. Väldi rohke soolaga valmistoitude kasutamist. Loe hoolega tooteseltusi ja osat vähesoolased leivad, saiad, juustud, liha- ja kalatooted.

3. Söö aed- ja puuvilju ja marju vähemalt 500 grammi päevas.

4. Kasuta taimeõlisid.

5. Kasuta väherasvaseid piimatooteid.

6. Söö vähemalt kaks korda nädalas kala.

7. Kui oled ülekaalus, siis tuleb vaeva näha ja kaalust alla võtta. Mehe vööümbermõõt peaks olema alla 100 ja naisel alla 90 sentimeetri.

8. Katsu vältida psüühilist koormust.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid