Mis aitab valu vastu?
Kodutohter
17.07.2021
Shutterstock

Viimasel ajal tehtud valuuuringud on muutnud arusaamist kroonilisest valust, ehk üle kolme kuu kestvast valust.

Vahel jääb valu kestma, kuigi valu põhjus on kõrvaldatud. Võib juhtuda, et kuigi põlveliiges on vahetatud, valutab põlv endiselt edasi. Ka liikumine ega võimlemine ei aita.

Krooniline valu on märk kesknärvisüsteemi häirest. Seda võib proovida mõjutada ka ilma ravimiteta. Tähtis asi on hea uni. See taastab organismi energiavarud ja vähendab valutundlikkust. Kuid oluline pole mitte une pikkus, vaid sügavus.

Tähtis on viia tähelepanu valult mujale ja tekitada endale naudinguelamusi. Meeldiv muusika, lemmikloom või kasvõi filmid ja seriaalid toimivad valuvaigistavalt. Liikumist soovitatakse isegi tugeva valu korral ka liigesehaigetele.

Kasu on olnud ka põletikku vähendavast toiduvalikust. Palju on uuritud ingveri ja kurkumi toimet ja neil on leitud põletikuvastaseid omadusi. Mõned uuringud on näidanud suhkru ja kõvade rasvade põletikku soodustavat toimet.

Abi peaks otsima ka füsioterapeudilt, kes soovitab individuaalseid sobivaid võimlemisharjutusi, Paljudel on valu vähendanud elektriravi .

Sarnased artiklid