Kuid huvitav on see, kuidas sporditööstus avaldab laiaulatuslikku mõju nii paljudele teistele majandussektoritele ja äridele, et otseselt loodud raha jääb kaudselt loodud rahale alla.
Räägime muidugi sellest, kuidas sport teenib raha teistele majandusvaldkondadele. Ilmselt kõige silmatorkavam äri, mis on spordist mõjutatud ja teenib suuri tulusid, on kihlveoäri ehk spordiennustus. Kihlveokontorid saavad sporditööstusest kõige paremini kasu. USA kihlveokontorid, Euroopa spordiennustussaidid ja ka Eesti online kasiinod - kõik need kihlveokontorid üle kogu maailma teenivad tänu spordi populaarsusele ja spordifännide entusiasmile. Tegelikult on mõned spordialad või sündmused, mis toovad kihlveosaitidele miljoneid ja miljoneid eurosid - näiteks Super Bowl LVIII, mis tõi kaasa umbes 16 miljardit eurot panuseid!
Kuid raha teenimine spordist ei piirdu ainult kihlvedude ja üldise hasartmänguäriga. Spordil on kaudne mõju nii paljudele teistele sektoritele, et võime julgelt öelda, et mõned majandused sõltuvad neist suuresti.
Jaekaubandus
Kaubandus- ja jaemüügiettevõtted teenivad spordi kaudu suuri tulusid. Mõtle lihtsalt kaupadele, mida fännid ostavad ja ringlusse viivad. Ja me ei räägi ainult spordiga seotud kaupadest, nagu jalgpalliklubi logo või brändiga särk, vaid ka üldistest rõivastest.
Sportlastest ja mängijatest saavad fännide jaoks ikoonid ning inimesed soovivad riietuda nagu nende lemmikud, kanda samu jalanõusid ja aksessuaare ning olla nendega sarnased. See käivitab kohe mehhanismi rohkemate toodete müümiseks. Moekaupade äri teeb koostööd suurte sportlastega, moebrändid sponsoreerivad spordimängijaid ning kõik see aitab kaasa jaemüügi kasvule - müügile, mis tuleneb spordist endast.
Ja see ei piirdu ainult rõivastega. Iga toode, mida toetavad, turustavad või reklaamivad sportlased, muutub kohe hittiks ja tulutoovaks allikaks. Sotsiaalmeedia on oluliselt hõlbustanud kõige kommertsialiseerimist alates spordimõjutajatest!
Turism ja majutusteenused
Lisaks jaekaubandusele on spordist suuresti mõjutatud ka turism ja majutusteenused. Tegelikult on kõige silmatorkavam viis see, kui arvestame suurt spordisündmust ja sellega kaasnevat turismitegevust.
Osalemine ei too tulu ainult piletimüügist. See tähendab, et kui ühte kohta koguneb rohkem inimesi ja rohkem külastajaid, siis see tähendab suuremat üldist tarbimist ja majutusteenuste kasutamist - olgu need siis restoranid ja baarid, majutusüksused ja hotellid või isegi tänavatoidu müügiga tegelevad ettevõtted.
Meediaäri
Ka meediaäri õitseb tänu spordile. Ringhäälinguõigused ja voogesitus on tulutoovad masinad. Meediaettevõtted teenivad suurte spordiürituste, liigade ja populaarsete mängude tõttu üha suuremaid tulusid, mis võivad mõjutada ka online kasiinode tegevusi ning tulusid.
Maailm läheb hulluks, kui vaatab Grand Slami, Super Bowli, NBA play-off'e ja finaale, olümpiamänge, NHL Stanley karika finaale või UEFA Meistrite liiga finaale ning nendega seotud ülekandeid, otseülekandeid ja kõike muud, mis on seotud nende sündmuste voogesitusega ning toob kaasa tohutuid reklaamitulusid.
Infrastruktuuri arendamine
Ja lisaks kõigele sellele tuleb mängu infrastruktuuri arendamine kohtades, kus toimuvad suured spordiüritused või kus spordiala õitseb.Kohalikud kogukonnad näevad palju vaeva ja teevad tööd infrastruktuuri arendamiseks, kui neil on suur uus staadion, või kui lisanduvad uued rajatised suurte spordiürituste korraldamiseks. Investeeringud spordiinfrastruktuuri, nagu suured staadionid ja spordiareenid, toovad kasu ka Eesti kasiinodele, kui suurte spordiürituste ajal külastajate voog suureneb. Ka ehitusettevõtted, tehnikaettevõtted ja tehnoloogia pakkujad kogevad spordiga seotud tulu kasvu.
Need on tüüpilised ärisektorid, mida sporditööstus mõjutab ja mis toovad kogu majandusele kaudset, kuid hindamatut tulu. Sport on mitmeid miljardeid eurosid teeniv "laev", mis omab tulu tootvat mõju mitmes ümbritsevas ja sellega seotud majandusvaldkonnas.