Rõõmus naerujooga
Kodutohter
19.07.2022
Shutterstock

Kõige kiirem võimalus stressi ja pinget vähendada on naermine.

Teaduslikult on tõestatud, et keha ei tee vahet, kas naermine on teeseldud või tõeline. Seepärast tuleb naermisega lihtsalt alustada, kasvõi hommikuti peegli ees.

Naerujooga pärineb Indiast, kus see leiutati ligi 30 aastat tagasi. Nüüd on see läinud laiali üle maailma.

Naerujooga koosneb kahest osast: naermisharjutustest ja sügavast joogahingamisest. See on tehnika, mis aitab rõõmu ja naeru tervise heaks kasutada. Kui teha naermist kõva häälega 15-20 minutit, on see nagu ravi, sest naeruga kaasneb sügav hingamine. Sügav väljahingamine on aga just see, mis meid rahustab ja lõdvestab. Sedasama teevad ka hingamisharjutused. Naerujoogas alustatakse teeseldud naeruga, kuid naer on nakkav ja hakkab järjest edasi minema. Kui see läheb üle tõeliseks naeruks, siis on naeruenergia nii võimas, et seda ei saa enam peatada. Kõik lihased on naermisse kaasatud, mille tõttu see ergutab. Väljahingamisel aga toimub lõdvestus, mis rahustab ja toob kehasse lõdvestuse. Naer töötab nii keha kui ka meeltega.

Naermisega võib tegeleda näiteks autoroolis. Naerujooga grupis saab naeru pikaks venitada, sest kuna naer nakkab, võib naermine grupis kesta üle tunni. Et naer toimiks ravimina, puhastaks kopsud, tugevdaks immuunsüsteemi ja maandaks stressi tuleb naerda vähemalt 15 minutit.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid