5 nippi, kuidas meelitada und
Kodutohter
26.03.2021
Shutterstock

Kui valgel kevadõhtul ei taha uni tulla, siis võid paari lihtsa nipiga und meelitada.

1. Ära korja endale unevõlga. Tuleta meelde, kui pikalt oled öösel maganud, kui järgmisel päeval oled reibas ja ei vaja lõunauinakut. Varu omale teadlikult magamiseks piisavalt aega. Ära tee poole ööni tööd, ega planeeri kohtumisi väga varaseks hommikuks.

2. Valmistu varakult magamaminekuks. Tekita juba mitu tundi enne voodisse minekut rahulik meeleolu. Väldi kiirustamist ja tööasjadele mõtlemist. Ära vaata liiga põnevaid filme ega loe selliseid raamatuid, mida ei saa käest panna enne hommikut.

3. Tuuluta magamistuba. Ava enne magamaminekut magamistoa aken, et toas oleks värske ja jahe õhk. Jahedas toas sooja teki all tuleb kõige parem uni.

4. Tee tuba pimedaks. Kevadel ja suvel segab valgus uinumist. Mõistlik on muretseda paksud kardinad või rulood.

5. Tee trenni ja liigu aegsasti enne uneaega. Planeeri liikumine ja treeningud pealelõunaseks ajaks. Kõige sobivam on ühe või kahetunnine liikumine planeerida kella 16-19 vahele. Siis jõuab keha uneajaks rahuneda.

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid