Tatar taldrikule ja tassi

Foto: Shutterstock

 

 

Tatra õied on silmailuks, õied-lehed sobivad teeks, terad pudruks ja helbed koogiks. Mõnus vaheldus toidulaual ja tervislik ka.

 

 

Tatrateradel on kõik täistera head omadused. Nendes leidub rohkesti hästi omastatavaid valke, mis koosnevad kaheksast asendamatust aminohappest. See muudab tatra vajalikuks valguallikaks, eriti oluliseks aga neile, kellele ei maitse loomset päritolu valgud või kes on taimetoitlased.

 

Gluteenita ja mõõdukalt kaloreid

Tatar on gluteenivaba ja sobib üheks esimeseks lisatoiduks imikutele, tekitamata vaevusi ja allergiat. Seetõttu on tatratoidud hädavajalikud ka lihtsalt gluteenitalumatuse ja tsöliaakia korral. Tatratoitude söömine soodustab seedimist just tänu kiudaineterohkusele ning võib sellega aidata ära hoida vähkkasvajaid.

Kui paneme keema 100 grammi tatart, mis on pool klaasitäit, saame peaaegu kaks klaasi putru ehk umbes 300 grammi. 100 grammi putru ehk kolm triiki supilusikatäit annab umbes 100 kilokalorit. Seega kehakaalu mõttes ei või ka tatraputru süüa arutult.

 

Mineraalaineid ja vitamiine

Võrreldes teiste tangainetega sisaldab tatar rohkem magneesiumi, rauda, mangaani, räni, fluori, niklit ja vaske. Ka joodi ja seleeni on arvestatavas koguses. Kõigi nende kasulike ainete väikesed hulgad on looduslikus teras heas vahekorras. Mineraalainete hulk võib sõltuda ka tatra töötlemisest: näiteks magneesiumi on 100 grammis toortatras 50 milligrammi rohkem kui röstitud tatratangus.

Loe edasi ajakirjast…