Liikumine on parim ravim
Kodutohter
10.09.2021
Shutterstock

Liikumine sobib kõigile, isegi haigetele. Peab lihtsalt leidma endale sobiva liikumisvormi.

Ilmaasjata ei soovitata liikumist igas eas ja erinevate terviseprobleemidega inimestele.

Veel mõned aastakümned tagasi leiti, et seljaprobleemidega patsiendid peavad lebama voodis. Nüüd pannakse kõik, ka operatsioonilt tulnud, võimalikult kiiresti liikuma. Näiteks insuldist toibujatele on väga tähtis, et taastusraviga alustatakse varakult.

Pikka aega haiglas voodis olevatel inimestel langeb lihasjõudlus kiiresti. Kuid liikudes ja harjutusi tehes saab seda üleval hoida. Kohe, kui haiguse on kontrolli all ja ravi on paigas, peaks alustama liikumisega. Enne alustamist peab arstiga nõu pidama, milline liikumisviis ja tempo oleksid kõige sobivamad.

Kui liikuda regulaarselt, hakkab organismis juhtuma palju kasulikke asju. Lihased arenevad, vereõhk, hapniku- ja suhkrutase normaliseeruvad, paraneb liigeste liikuvus ja une kvaliteet.

Vesivõimlemine ja ujumine sobib neile, kellel on liigeseprobleeme või ülekaal.

Jalgarattasõit on tõhus aeroobne liikumine, mis tõstab pulssi. Kuid tasakaalu- ja nägemisprobleemidega inimestele pole see sobiv spordiala. Turvaline võimalus on kasutada spordisaali jalgratast, mis ei kuku ümber.

Jõusaalis treenimine kasvatab lihaseid, harjutab tasakaalu ja liikuvust. Seda võib alguses harjutada individuaaltreeneriga, kes võtab arvesse võimalikke terviseprobleeme ja koostab sobiva kava.

 

Artikli märksõnad: 

Sarnased artiklid