Nii kaob kõhurasv ja seljavalud!
Kodutohter
22.10.2021
Shutterstock

Hularõngaga keerutamine on suurepärane võimalus vähendada kõhurasva, mis on suur terviserisk.

Ja harjutus teeb peene piha! Hularõngaga keerutamine on suurepärane võimalus vähendada kõhurasva, mis on suur terviserisk. Ja Soomes läbi viidud uuring näitas, et regulaarne rõnga keerutamine vähendas mitu sentimeetrit keskkoha ümbermõõtu. Uuringus osales kaks rühma, mõlemas oli 55 ülekaalulist inimest. Esimene rühm keerutas kuue nädala jooksul 1,5 kilost hularõnagast, teises rühmas käisid kõik päevas 10000 sammu. Treenimata tüsedad inimesed jaksasid alguses keerutada 6 minutit päevas. Eesmärk oli, et iga nädal lisatakse juurde 2 minutit. Kui rõnga keerutamise tehnika sai selgeks ning reie- ja tuharalihased tegid tööd, võtsid osalejad asja mõnuga ja keerutasid rohkem, kui ette nähtud.

Rühmade võrdluses selgus, et hularõngast keerutanud rühmal vähenes märgatavalt keha ümbermõõt. Iga päev 13 minutit rõngast keerutanud katsealustel kadus vööümbermõõdust keskmiselt 3 sentimeetrit. Hularõngast keerutanutel vähenes vöökohalt ja kõhult rasv ja kasvas lihasmass ning üllatavalt vähenes ka halva, ehk LDL kolesterooli tase. Enamusel kadusid kõik seljaprobleemid.

Kui treenima minek on paljudele tüsedatele inimestele raske, siis hularõnga keerutamine on just sobiv liigutamisviis. Kui õige nipp kätte saada, võib seda teha näiteks televiisorit vaadataes. Seda võib teha igal ajal kodus, kui ilm ei luba õue minna.

Sarnased artiklid